Általános Szerződési Feltételek
- Bevezető rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: "ÁSZF") a www.attilakaveshop.hu webáruház (továbbiakban: "Webáruház") használatára, a Webáruházban történő vásárlásra, valamint a Webáruház üzemeltetői, Kővári Adrienn e.v. és Rácz Attila e.v. (továbbiakban: "Szolgáltató") és a vásárlók (továbbiakban: "Fogyasztó" vagy "Vásárló") jogviszonyára vonatkoznak.
- A szolgáltató adatai
- Cégnév: Kővári Adrienn e.v., Rácz Attila e.v.
- Székhely: 2840 Oroszlány, Karinthy Frigyes u. 24.
- Telephely: 2840 Oroszlány, Karinthy Frigyes u. 24. (a Webáruházban rendelt termékek munkaidőben itt vehetők át személyesen)
- Nyilvántartási szám: Kővári Adrienn e.v.: 51943756, Rácz Attila e.v.: 43761685
- Nyilvántartásba vevő szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)
- Adószám: Kővári Adrienn e.v. 68574947-1-31, Rácz Attila e.v. 67161418-1-31
- E-mail:
ad***@at************.hu
- Tárhelyszolgáltató: WEB EXPERTS - Bácsó László e.v.
- Weboldal: http://www.fiberhost.hu
- Telefonszám: +36 20 530 5481
- Cím: 4126 Kismarja, Fő u. 21.
- E-mail:
we*@ta*****.pro
- Felelősségi körök:
- Kővári Adrienn e.v.: Felelős a webáruházban értékesített termékek beszerzéséért, készletezéséért és értékesítéséért. Feladata a termékek minőségének biztosítása, a rendelési folyamatok kezelése és a vásárlókkal való kapcsolattartás a termékekkel kapcsolatos kérdésekben.
- Rácz Attila e.v.: Felelős a webáruházban értékesített termékekhez kapcsolódó szervizszolgáltatások nyújtásáért. Ez magában foglalja a garanciális és nem garanciális javításokat, karbantartási szolgáltatásokat és a technikai támogatást a vásárlók számára.
- A szerződés létrejötte
A Webáruházban történő megrendelés elektronikus úton történik. A Vásárló a "Megrendelés elküldése" gombra kattintva egyértelműen elfogadja, hogy a megrendelése fizetési kötelezettséggel jár. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató visszaigazolja a rendelést.
Vásárlás folyamata
Termék kiválasztása
A weboldalon található kategóriák segítségével böngészhet a termékek között. Az egyes termékeknél feltüntetjük a fotót, cikkszámot, ismertetőt és árat. A vásárláskor a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A fényképeken látható kiegészítők és dekorációs elemek nem tartoznak a termékhez, kivéve, ha ezt a leírás külön jelzi. Az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk.
Kosárba helyezés
A kiválasztott termék(ek) a "Kosárba" gombra kattintva tehetők a kosárba. Ez nem jelent vásárlási vagy fizetési kötelezettséget. A kosár tartalma bármikor módosítható, termékek törölhetők vagy mennyiségük változtatható a rendelés véglegesítéséig.
Amennyiben egy terméket kosárba helyez, egy felugró ablak jelzi ezt. Innen továbbléphet a kosár oldalára vagy folytathatja a vásárlást.
Kosár megtekintése
A "Kosár megtekintése" ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a kosár tartalmát. A darabszám változtatása után a "Kosár frissítése" gombbal láthatja az aktuális összeget. A "Megrendelés" gombbal továbbhaladhat a vásárlás véglegesítése felé.
Vásárlói adatok megadása
A "Megrendelés" gomb lenyomása után megjelenik a kosár tartalma és a fizetendő teljes vételár. Itt kiválaszthatja a szállítási módot, és megadhatja a számlázási, szállítási adatokat, valamint egyéb megjegyzést fűzhet a rendeléshez.
A rendelés áttekintése
Az adatok megadása után a "Rendelés áttekintése" oldalon ellenőrizheti a kosár tartalmát, az Ön által megadott adatokat és a fizetendő összeget. Itt még módosíthatja a rendelést a "Vissza" gombra kattintva.
Rendelés véglegesítése
Ha minden adat helyes, a "Megrendelés" gombbal adhatja le rendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződéskötési ajánlatnak. A megrendeléssel Ön tesz ajánlatot, amely fizetési kötelezettséggel járhat, ha az Eladó visszaigazolja.
A rendelés beérkezéséről az Eladó elektronikus visszaigazolást küld legkésőbb 48 órán belül. Ha ez nem történik meg, Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelését bármikor leadhatja. Az Eladó 48 órán belül visszaigazolja azt. A szerződés akkor jön létre, amikor Ön ezt a visszaigazoló e-mailt megkapja.
Át nem vett csomagok kezelése
Ha a Vásárló nem veszi át a megrendelt terméket, és nem jelzi elállási szándékát 14 napon belül, szerződésszegést követ el. Az Eladó megpróbálja ismételten kiszállítani a csomagot, de ennek költségét a Vásárlónak kell viselnie. Ha az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy a Vásárló nem együttműködő, az Eladó jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki- és visszaszállítás költsége ami felmerült az adás vétel folyamán, érvényesíteni. A szerződés felmondásáról az Eladó e-mailben értesíti a Vásárlót, amely a küldés pillanatában jogérvényesnek tekinthető.
4.Fizetési és szállítási feltételek
- Szállítási mód: A rendeléseket a GLS futárszolgálattal kézbesítjük.
- Szállítási költség: A GLS futárszolgálattal történő házhoz szállítás díja bruttó 4 000 Ft.
- Egyetemes postai szolgáltatás: A vásárlók kérhetik a Magyar Posta által biztosított postai szolgáltatást is, ennek költségei a Magyar Posta díjszabása szerint alakulnak.
1. Alkatrészek, szemes kávék és tisztító felszerelések szállítási díjai
- GLS futár házhozszállítás: 2 000 Ft
- Személyes átvétel: Ingyenes
- MPL csomag házhozszállítás: 5 500 Ft
- MPL futár házhozszállítás utánvéttel: 5 000 Ft
- GLS futár házhozszállítás utánvéttel: 5 000 Ft
- Foxpost automata (átvétel az automatában): 2 300 Ft
- Foxpost automata (átvétel az automatában) utánvéttel: 3 000 Ft
2. Kávégépek szállítási díjai
- GLS futár házhozszállítás: 4 000 Ft
- Személyes átvétel: Ingyenes
- MPL csomag házhozszállítás: 5 500 Ft
- MPL futár házhozszállítás utánvéttel: 5 000 Ft
- GLS futár házhozszállítás utánvéttel: 5 000 Ft
- Foxpost automata (átvétel az automatában): 5 800 Ft
- Foxpost automata (átvétel az automatában) utánvéttel: 6 500 Ft
👉 Személyes átvétel esetén nincs extra költség.
👉 A szállítási idők a választott futárszolgálattól függően változhatnak.
- Árak és fizetési feltételek
- Árak: A webáruházban feltüntetett termékárak bruttó árak, nem tartalmaznak általános forgalmi adót (ÁFA), mivel vállalkozásunk alanyi adómentességet élvez. Az árak forintban (Ft) értendők.
- Fizetési módok: Vásárlóink az alábbi fizetési módok közül választhatnak:
- Banki átutalás
- Utánvétes fizetés
- Készpénzes vásárlás
- Számlázás: A vásárlásról kiállított számlát elektronikus formában küldjük el a vásárló által megadott e-mail címre.
- Szervizszolgáltatás
- Szolgáltatás jellege: A Szolgáltató kávégépek javítását, karbantartását és tisztítását végzi.
- Bevizsgálási díj: A kávégépek átvizsgálásának és diagnosztikájának díja 7 500 Ft, amelyet a munkalapon rögzítünk a gép átvételekor.
- Szolgáltatás díjai: A szolgáltatás díja a meghibásodás jellegétől és a szükséges alkatrészektől függ. Az ügyfél a javítás megkezdése előtt részletes árajánlatot kap.
- Teljesítési határidő: A szervizelési idő általában 3-10 munkanap, amely a szükséges alkatrészek rendelkezésre állásától is függ.
- Felmondási jog: Amennyiben a fogyasztó a szolgáltatás teljesítésének megkezdése után gyakorolja a felmondási jogát, köteles megtéríteni a vállalkozás észszerű költségeit.
- Jótállás: A bontott alkatrészekre 3 hónap, az új alkatrészekre 6 hónap jótállás biztosított
6.Elállási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Kővári Adrienn e.v. Rácz Attila e.v.
Postacím: 2840 Oroszlány, Karinthy Frigyes u. 24.
Elektronikus elérhetőség:
ad***@at************.hu
Telefonos elérhetőség: +36-70-624-28-86
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(Csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni.
- Panaszkezelés és vitarendezés
7.1 Panasz benyújtásának módjai
A Vásárló panaszt tehet az alábbi módokon:
- E-mailben:
ad***@at************.hu
- Postai úton: A Szolgáltató székhelyére küldött levélben
A panasz kivizsgálása legkésőbb 30 napon belül megtörténik, és a Vásárló írásban (e-mailben vagy postai úton) választ kap.
7.2 Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben a Vásárló nem elégedett a panaszkezeléssel, az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésére:
Békéltető Testülethez fordulás
A Vásárló lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat.
Fejér Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
- Telefon: +36 22 510-310
- E-mail:
be********@fm***.hu
- Weboldal: https://www.bekeltetesfejer.hu/
A békéltető testület célja, hogy a fogyasztók és vállalkozások közötti vitás ügyeket gyorsan és hatékonyan, bírósági eljárás nélkül rendezze. A Fejér Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe kiterjed Fejér, Komárom-Esztergom és Veszprém vármegyékre.
Online vitarendezési platform
A Vásárló az Európai Bizottság online vitarendezési platformján keresztül is benyújthat panaszt:
👉 https://ec.europa.eu/consumers/odr
Békéltető testületi eljárás indítása
A fogyasztói panaszok rendezésére az alábbi módokon lehet eljárást kezdeményezni:
- Online űrlap kitöltésével: https://bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas
- Formanyomtatvány kitöltésével: Az elektronikus úton elküldött kérelem címe:
be********@fm***.hu
- Postai úton: A kérelmet a Fejér Vármegyei Békéltető Testület címére kell megküldeni (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.)
- Személyesen: Az ügyfélfogadási időben benyújtható a kérelem a Fejér Vármegyei Békéltető Testület hivatalos helyiségében. Az ügyfélfogadás rendjéről bővebben: https://fmkik.hu/alternativ-vitarendezes
- Kellékszavatosság és termékszavatosság
A fogyasztó a kellékszavatossági igényét a vállalkozással szemben érvényesítheti, ha a termék hibás. A kellékszavatossági jogok az alábbiak:
- Kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha kijavításra vagy cserére nincs lehetőség, árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.
- A kellékszavatossági igényt a hiba felfedezése után késedelem nélkül be kell jelenteni.
- A teljesítéstől számított 6 hónapig vélelmezni kell, hogy a hiba már az átadáskor fennállt.
A termékszavatosság az eladó helyett a gyártót terheli. Ha a termék hibás, a fogyasztó kérheti a gyártótól a termék kijavítását vagy cseréjét.
- A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor érvényes előírásoknak.
- A termékszavatossági igényt a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül lehet érvényesíteni.
- A gyártó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a tudomány és technika állása szerint nem volt felismerhető.
- E-mail:
je****@ko*****.hu
- E-mail:
A békéltető testület eljárása ingyenes, célja a fogyasztói panaszok bírósági eljáráson kívüli rendezése. A testület döntése nem kötelező érvényű, de a vállalkozás önként vállalhatja annak betartását. A fogyasztói jogvita esetén lehetőség van bírósági eljárás kezdeményezésére is. A fogyasztók emellett panaszt tehetnek a lakóhelyük szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál is.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között fennálló fogyasztói jogvita nem rendezhető békés úton, a fogyasztó jogosult bírósági eljárás kezdeményezésére a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó eljárásjogi szabályok alapján.
9.Szellemi tulajdonjogok védelme és a weboldal használata
A www.attilakaveshop.hu honlap tulajdonosa és üzemeltetője a Szolgáltató, amelyet megillet minden olyan jog (ideértve a szerzői és egyéb jogokat), amelyek alapján az említett weboldallal és annak tartalmával jogszerűen rendelkezhet.
- Jótállásijogok
A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
-
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
- ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, az Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Kivételek a jótállás alól
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen Áruk esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt az új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében
Kellékszavatossági jogok általános szabályai
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
Termékszavatosság és Jótállás
A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.
Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi.
Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
11.Felelősség
A Szolgáltató mindent megtesz a weboldalon található tartalmak pontosságának biztosítására, de nem vállal felelősséget a hibákért, kimaradásokért vagy technikai problémákért. A Szolgáltató nem felel a harmadik felek által üzemeltetett weboldalak tartalmáért, a felhasználók által feltöltött nem engedélyezett tartalmakért, a weboldal kompatibilitásáért a felhasználó eszközével, illetve technikai nehézségek esetén bekövetkező problémákért.
- Nyitvatartási idő és elérhetőségek
Ügyfélszolgálat nyitvatartása:
- Hétköznap: 9:00 - 15:00
- Hivatalos ünnepnapokon: Zárva
Elérhetőségeink:
📞 Telefon: +36 70 624 2886
📧 E-mail:
ad***@at************.hu
Átvételi pont nyitvatartása:
- Hétköznap: 9:00 - 15:00
- Hivatalos ünnepnapokon: Zárva
Az átvételi pont címe: 2840 Oroszlány, Karinthy Frigyes u. 24.
Fontos: Az átvételi ponton kizárólag előre egyeztetett időpontban lehet személyesen átvenni a megrendelt termékeket.
13.Egyéb rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelemről szóló törvény és a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok rendelkezései az irányadóak.